Har de som beställt de under alla åren krånglande, rostande, skräpvagnar till skandalvagnar som Göteborgs Spårvägar har aldrig fått lära sig hur man skriver en kravspec när man skickar ut en offertförfrågan?
Har de aldrig lärt sig att ha med kvalitéts krav i villkoren som alltid skall vara med i form av en garanti när slutligt köpeavtal skrivs?
Vilka klåpare beställde skandalvagnarna? Politiker eller tjänstemän är helt ointressant. Klåpare som kommit till positioner de inte klarat av att gå i föregångarnas skor, det är de oavsett vilka de är och var de står politiskt som individer!
40 vagnar tas ur trafik på grund av rost, GP 12 februari 2013
Trodde i min naivitet att det räckte att Nya spårvagnar på väg att rosta sönder, Expressen 8 februari 2013 samt att de som leverats tidigare och var rostiga reparerats. Men om det är så illa att alla de vagnar som levererades i första omgången nu tvingats tas ur bruk, så är frågan om det inte är dags att se över samtliga inblandade som varit med om köpet/köpen!
Italienska spårvagnar rostar sönder i Göteborg, DN 8 februari 2013
Italienska spårvagnar rostar sönder i Göteborg, SvD 8 februari 2013
Rost stoppade 40 spårvagnar, DN 12 februari 2013
Denna utbredda klantighet och inkompetens inom den kommunala administrationen i Göteborg upphör aldrig att förvåna. Men affären med de italienska spårvagnarna kommer nog att slå det mesta.
GillaGilla
Instämmer.
GillaGilla
Instämmer helt! Det är verkligen dags att några vuxna människa med de utbildningar som behövs tar över. Hur i hela fridens namn kan denna amatörmässiga förmodligen svågerpolitik pågå på detta viset i Sveriges näst största stad. Inte undra på att stockholmarna tycker de är överlägsna.
GillaGilla
[…] Vilka klåpare beställde skandalvagnarna? […]
GillaGilla