Saab har knappast klarat av att förhandla klart med merparten av sina underleverantörer för då hade de säkerligen sagt ‘nästan alla’ i stället för ‘de flesta’, utövande ett tryck på de återstående, när de uttryckte sig härom veckan som om de var nästan framme men på frågan om hur många de hade kvar, så kom i princip samma svar som när Gunilla Gustavs uttalade sig idag: ”Hur många leverantörer som återstår att komma överens med vill hon inte säga, inte ens om det är merparten.
”Vi pratar inte om antal. Vi har kommit överens med en stor del, men vi är inte hemma ännu,” säger hon. ”
uttalandet i samband med att det står klart att det är Oklart om produktionsstart på Saab, di.se 20 juli 2011
Dagens besked från ”Trollhättans terminal AB (TTAB), som transporterar bland annat däck till Saab, i lönebrevet till sina anställda att arbetet i terminalen återupptas tidigast vecka 33.” kommenterar ttela i sin artikel ”Det innebär med all sannolikhet att även Saabs produktionsstart flyttas fram till tidigast 15 augusti. Några säkra besked från Saabs informationsavdelning angående datum för återstart gick i går inte att få.” Saabs produktionsstart framflyttad, ttela 20 juli 2011
I samma artikel uttalar sig Antonovs talesman Lars Carlström ”– På ett eller annat sätt kommer vi att lösa ägarfrågan och därför är det oerhört viktigt med en god relation till underleverantörerna”
Om Antonov som nu bjuds in att träffa underleverantörerna Underleverantörer bjuder in Antonov, GT 20 juli 2011
Underleverantörer bjuder in Antonov, DN 20 juli 2011
hade haft så starkt kapital bakom sig som han påstått, så hade han väl löst ut GM och betalat tillbaka hela EIB-lånet när han nu inte godkänts av EIB av ena eller andra skälet. Det är länge vi hört hans talesman säga att de kommer att lösa ägarfrågan, men utan tillverkning så är det frågan om den planerade kinesiska affären blir av och utan hjul rullar inga bilar som Saab tillverkat…..
Som jag skrev härom veckan De flesta är inte alla, Norah4you 12 juli 2011 då det lät som merparten var klara….. men jag måste vara naiv som trodde att alla delar till en bil måste monteras innan den fick säljas som ny…. utan färdiga bilar inga intäkter, utöver fastighetsförsäljning och förbetalda ej producerade bilar vars intäkter redan förbrukats…..
Härom dagen stod det också klart att den bilen som skulle rädda Saabs USA-marknad inte var beställd i mer än 100 exemplar….
Saab 94x börjar säljas i USA, Vi Bilägare 14 juli 2011
Saabs återstart kan dröja, GP 20 juli 2011
Saabs återstart kan försenas, SvD 20 juli 2011
Frågan som kommer närmare sitt slutliga svar är: Kommer Saab att få med sig alla underleverantörer och få alla delar de behöver för att bygga bilar eller ej – kommer, kommer ej?
[…] Kommentarer « Kommer, kommer ej att starta…… […]
GillaGilla