• Hem
  • About
  • Asylrätt enligt FN:s Mänskliga Rättigheter
  • Theories of Science
  • Studier, tips med mera (uppdaterad jan 2015)
  • Rebloggarticles from Genetiker inkl. personal comments
  • Historia

Norah4you's Weblog

Thoughts from the Swedish Westcoast

Feeds:
Inlägg
Kommentarer
« Sekretesslagen gäller också inom Försvaret.
Religionen är inte problemet »

Kvinnomisshandel – frågor till Monica Antonsson

19 januari 2009 av norah4you

Med anledning av Din  mycket märkliga bok där det tycks som om Du anser att det är OK att en man slår en kvinna, om det bara är lite och inte ofta eller om han säger att han blivit provocerad, så har jag följande frågor till Dig:

1.  Sedan när är det tillåtet enligt svensk lag att slå en kvinna?

2. OM en man slår en kvinna, eller för den delen en annan man, eller en kvinna slår en man, HUR rättfärdigar Du inför Dig själv att Du försökt ta ära av Liza Marklund som skrivit en nyckelroman/dokumentärroman enligt samma litterära regler som Erich Maria Remarque gjorde i sin bok om Andra Världskriget, som Berit Spong gjorde i sin omdiskuterade bok?

För fakta Monica Antonsson talar helt mot Dig och Din bok! Det är ALDRIG tillåtet att en man slår en kvinna även om det bara är ett slag varje gång. Det är ALDRIG tillåtet att någon slår en annan person, däremot ger nödvärnsregeln en person som blir slagen mycket stora rättigheter att försvara sig själv och sina barn. Vilket Mia gjorde. Därav följer en tredje fråga:

3. Vad är det för ideal Du ger de barn i skolor som blir kallade det ena och det andra och som blir slagna, hotade och förföljda? Menar Du att män, och kvinnor, som är råmodeller för det uppväxande släktet skall få slå och hota?

Om så inte är fallet, då återstår bara en fråga:

4. Varför skrev Du Ditt hopkok till bok?

För hopkok är det. Antingen har Du talat med myndighetspersoner som sagt ‘Det vet jag inget om’, vilket är standardsvar man får lära sig att bemöta frågor under sekretess med, eller också har Du fått ett antal personer att begå brott mot svensk sekretess. Det senare ställer jag mig mycket tvivlande inför. Inte ens flumskolan kan ha fått människor att missförstå de lagar och förordningar och under vilka villkor handlingar och uppgifter om handlingar får lämnas ut. Att Du dessutom har 100% fel i sakfrågan gör inte saken annorlunda för så vitt Du inte missat att ge underskrift till Din titel där Du borde talat om att Du skriver partsinlaga. Om så är fallet dags att Du gör som amerikanerna säger *come clean*

Jag håller helt med Liza Marklund,

”Risken med Monica Antonssons röriga och motsägelsefulla partsinlaga ”Mia – sanningen om gömda” är att misshandlade kvinnor får det ännu svårare att bli trodda.”

http://www.expressen.se/kronikorer/lizamarklund/1.1436034/liza-marklund-drevets-verkliga-forlorare

 

Du har också missat eller inte velat förstå att Liza Marklunds bok:

”– Grundstenarna i de här böckerna bygger på en rad myndighetsbeslut. Närmare hundra myndighetspersoner har genom åren utrett den här familjens skyddsbehov och hotbild.” http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4204951.ab Du Monica Antonsson har gjort många misshandlade kvinnor, och män, till förlorare.

Läs gärna: http://www.zaramis.nu/blog/2009/01/18/hon-har-inget-att-be-om-ursakt-for/ en bloggare som trots att han politiskt står långt från mig har mycket intressanta funderingar i denna likväl som i andra frågor.

24 januari 00.24: Trots aktiv debatt har ingen fråga ännu besvarats och därför stänger jag ner diskussionen i morgon söndag 25:e

24 januari 07:58. Tänk att Monica Antonsson och drevet inte insett att de lyckats med en sak de aldrig tänkt sig: Bevisa varför Mia inte kunde leva säkert här i Sverige. Det behövs ingen som lämnar fram det ena eller andra pappret efter de fruktansvärda påhopp som t.o.m. resulterat i att Mias mammas sjukpension ifrågasatts av drevet. Tja som de gamle sa ge tillräckligt långt rep o.s.v.  Eller som man säger inom matematiken VSB Vilket skulle bevisas!

Share this:

  • Reddit
  • Twitter
  • E-post
  • Facebook
  • LinkedIn

Gilla detta:

Gilla Laddar in …

Relaterade

Publicerat i Litteratur, Uncategorized | Taggad Gömda, Kvinnomisshandel, Liza Marklund, Monica Antonsson, Nyckelroman, Svenska Lagar | 35 kommentarer

35 svar

  1. på 19 januari 2009 den 11:16 Anders_S

    Det är ju uupenbart att vi hamnar nrä varandar i bedömningen av diskussionen om Marklunds böcker (också i Gazaproblematiken har jag förstått).Detta torts helt olika politiska utgångslägen. Jag har ännu inte skrivit något om Antonssons bok, då jag inte läst den. Jag ämnar dock införskaffa boken och läsa den. Så jag får återkomma i ämnet.

    GillaGilla


    • på 19 januari 2009 den 11:39 norah4you

      Även när vi har olika uppfattningar uppfattar jag det som om Du lägger vikt vid att försöka få fram giltiga argument för Din uppfattning. Att sedan giltiga argument kan diskuteras, vändas och vridas är ju en helt annan sak. Uppfattningar är ju alltid subjektiva.

      Men som sagt, Din blogg är mycket läsvärd. Ha en bra dag.

      GillaGilla


  2. på 19 januari 2009 den 17:42 evalisen

    Läs om faktion på bloggen Svenskläraren kommenterar.
    Jag tänkte jag skulle svara dig men när du jämför Gömda och Asyl med en nyckelroman om andra världskriget så tror jag att det är svårt att nå dig och att Liza Marklund har lyckats kollra bort dig med sina grova överdrifter i ”en sann historia”
    Bara en fråga; Är det skillnad på misshandel och grov misshandel?

    GillaGilla


    • på 19 januari 2009 den 17:50 norah4you

      Det var grov misshandel – han fick sitta i fängelset för det.
      Tyvärr har DU blivit bortkollrad.
      Mia fick asyl i USA för att svenska myndigheter inte kunde skydda henne här. Hur jag vet det? Inte något som Du har med att göra, men jag känner INTE Liza Marklund, har aldrig talat med henne.
      Ingen lärare, förskollärare eller socialarbetare får uttala sig i dessa frågor UTAN att Mia godkänt det! Svensk sekretesslag gäller. Straffen är hårda för den som bryter mot de lagarna.

      God Natt även om klockan bara är 17.51. För något så urbota dumt som den url Du hänvisar till har sällan skådat dagens ljus.

      GillaGilla


  3. på 22 januari 2009 den 17:35 Am

    Sekretessen gäller inte för lärare när det gäller barn som inte går där längre. Och du kan inte säga att du VET att Mia fick asyl i USA pga dessa grunder och sedan säga: hur jag vet ska du skita i.
    Sen när försvarar Antonsson misshandel? Har du läst hennes bok eller har du bara utgått från de hemska artiklarna som har skrivits om boken?
    Detta handlar inte om huruvida Mias ex-man misshandlade henne eller inte. Det gjorde han, och han har avtjänat sitt straff. Det handlar om hur Mia och Liza har lurat tusentals läsare. I min mening så har DE gjort mer skada för kvinnor som blir misshandlare än vad Antonsson har gjort.

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 20:49 norah4you

      Avar till Am,
      Beklagar att Du fått fel uppgifter. Sekretessen gäller ÄVEN EFTER att en elev slutat på skolan! Sätt Dig och läs de lagar som VI lärare har att rätta oss efter OCH även sekretesslagen. Detta är så viktigt att vi hade det uppe när jag gick på lärarhögskolan!

      GillaGilla


  4. på 22 januari 2009 den 17:52 Smeden

    Inte för jag tror Du kan ta till Dig detta:

    Vi har meddelarfrihet i Sverige. ”Mia” behöver inte ”godkänna” någonting …

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 20:51 norah4you

      Meddelarfrihet gäller INTE handlingar som omfattas av sekretess! Läs sekretesslagen och sociallagen! Det finns även med som undantag i Tryckfrihetsförordningen som jag behandlat i tidigare blogg.

      Att flumskolan låtit alltför många tro att alla har rätt att ta del av allting, innebär INTE att det är så. Vilket Björn Molin och Westerståhl på sin tid var mycket noga med att gå igenom på statskunskapen!

      GillaGilla


  5. på 22 januari 2009 den 17:57 Kenny Starfighter

    1. Var har Antonsson sagt att det är ”tillåtet enligt svensk lag att slå en kvinna”? Länk erfordras för att det ska vara trovärdigt. Sen när är det tillåtet enligt svensk lag att förtala en man som åtalats och dömts för ett brott genom att anklaga honom för att vara psykopat, massmördare och mordhotare?

    2. Det borde vara fängelsestraff på att nämna Liza Marklund i samma mening som Erich Maria Remarque, och så även på att skriva meningar som ser ut så här: ”OM en man slår en kvinna, eller för den delen en annan man, eller en kvinna slår en man, HUR rättfärdigar Du inför Dig själv att Du försökt ta ära av Liza Marklund som skrivit en nyckelroman/dokumentärroman enligt samma litterära regler som Erich Maria Remarque gjorde i sin bok om Andra Världskriget, som Berit Spong gjorde i sin omdiskuterade bok?”

    Vad menar du egentligen, det är totalt omöjligt för mig att uttyda. Vad har ”OM en man slår en kvinna, eller för den delen en annan man, eller en kvinna slår en man” att göra med fortsättningen på meningen? På vilket sätt har Antonsson försökt ta heder och ära av Liza Marklund annat än genom att sakligt framföra sanningen?

    Hur försvarar du att Marklund försökt ta heder och ära av Antonsson genom att kalla hennes bok för partsinlaga, kalla Antonsson vid upprepade tillfällen för ”Bällstahäxan”? Eller av Hermon, genom att kalla henne psykiskt instabil och vägra godta myndighetsbeslut om att inget fel var begånget i ”Trossen” och fortsätta låtsas att det Liza skrivit är sanningen?

    3. Vad är det för ideal som en av Sveriges mest lästa författare (Liza Marklund) ger svenska skolbarn genom att visa att det är helt OK att ljuga och förtala personer i samhället som är svagare och inte har en möjlighet att försvara sig? Var har Antonsson överhuvudtaget haft något att göra med svenska utsatta skolbarn? Varför tillskriver du Antonsson halmdockeargument? Var har Antonsson påstått att män och kvinnor ska få slå och hota? Du ligger farligt nära förtal nu, så jag hoppas verkligen att du kan länka till detta som bevis på att det inte bara är dina egna åsikter du lägger på Antonsson.

    4. Alla dokument som presenteras av Antonsson är offentliga enligt offentlighetsprincipen – anser du att offentlighetsprincipen bör avskaffas så är det en annan fråga. Du har möjlighet att göra en källkontroll på samtliga Antonssons källor om du vill för att se om hon presenterar felaktiga fakta – vilket är mer än vad som kan sägas om Liza Marklund med hennes ”dokument på vinden”.

    Av alla patetiska bloggar jag läst så är nog den här den värsta. Ett totalt hopkok av fabricerade citat på gränsen till förtal, ett blint försvar av en författare som påkommits med handen i kakburken. Jag har tagit screenshots av bloggen för att dokumentera eventuellt förtal, och hoppas verkligen att du svarar på det här inlägget.

    Jag vill även att du svarar på vilka ”hundratals” myndighetspersoner som utrett familjens skyddsbehov. Det finns nämligen inga dokument som styrker detta skyddsbehov, men flera som påtalar motsatsen.

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 20:54 norah4you

      Svar till Kenny. OM DU inte klarar av att förstå att Antonsson INTE har haft tillgång till alla handlingar, så är det Din sak. Vad jag vet och varför jag vet det jag vet, är INGET som jag får eller kan redovisa för Dig. Du har dessutom fel i det mesta. Liza Marklund har INTE ljugit – det gör Antonsson så bra. Verkligheten är mycket mer skrämmande!

      GillaGilla


  6. på 22 januari 2009 den 18:00 kalle12345

    Det var inte grov misshandel. Det var ”Anders” som blev dömd för grov misshandel. Osama blev dömd för misshandel och ringa misshandel.

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 20:55 norah4you

      Svar till Kalle – Var sa jag vem som blev dömd till vad? Du med flera kan inte läsa innantill.

      GillaGilla


  7. på 22 januari 2009 den 18:05 anne

    norah4you, fel, det var misshandel och ringa misshandel enligt domen.
    Domen blev 1 månads fängelse för dessa tre misshandelsfall.
    Domarna finns på nätet på följande länk http://www.ramonafransson.se/gomda.html

    Gömda ÄR överdriven. Alla bevis som kommit fram tyder på det.
    Liza Marklunds sk bevis är ju uppe på någon vind någonstans…

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 20:56 norah4you

      Svar Anne: NEJ Gömda är INTE överdriven. Tvärt om.

      GillaGilla


  8. på 22 januari 2009 den 18:55 Maggie

    Osama fick en månads fängelse för 3 fall av ringa misshandel mot Margareta/Jacklyn/Mia. Däremot så dömdes Mias nye man Luis (”svenske” Anders) till ett år för att ha försökt köra över Osama, Det Osama gjorde går ju givetvis inte att försvara men sen får man försöka att inte blåsa upp allt så som Marklund har gjort.
    Varför hon fick Asyl i USA är ej bevisat ännu. Det kammarrättsbeslut som Marklund och Mia har hänvisat till handlar om hur kammarrätten avslår Mias begäran om 350.000 kr för att köpa ett hus i Chile. Asylskälen kommer att komma fram

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 21:00 norah4you

      Svar till Maggie: Sedan när är det tillåtet att slå en kvinna? Oavsett om det var den ena eller den andre som blev dömd till det ena eller andra, oavsett var en man som slår en kvinna är född, SÅ ÄR DET helt klart så – Det är ALDRIG tillåtet att slå en kvinna! Mia och Liza Marklund behöver inte bevisa varför hon fick Asyl i USA. Det är redan avklarat. Observera också att det är ytterst ytterst sällsynt att USA ger asyl för någon. Mig veterligt är Mia det enda fallet och skälen var mycket tunga. Sluta upp med att fortsätta försöka gröpa ur hur Mia har det, skall hon fortsatt bli misshandlad för att Du och en del andra INTE kan se sanningen i vitögat ens när den är mitt framför Er.

      GillaGilla


  9. på 22 januari 2009 den 23:06 Kenny Starfighter

    ”Mia” är en mytoman och alltför många har redan lidit skada. Låt oss stoppa henne innan hon får förstöra fler liv. Ledsen att det raserar din världsbild, men allt pekar på att det stämmer och att Gömda är fabricerad till 90%.

    GillaGilla


    • på 22 januari 2009 den 23:29 norah4you

      NEJ Mia är så långt från en mytoman som tänkas kan! Observera att jag bara berättat om en av alla orsaker till att jag känner till fallet. I det enda fall jag berättat om här och kommer berätta om här är en person jag känner som pga Antonssons agerande och därav följande händelser kände sig hotad och tvingades flytta under senaste året från den större stad dit denna personen flyttat till en annan mindre stad, inte tillbaka till den första staden.

      GillaGilla


  10. på 22 januari 2009 den 23:55 Kenny Starfighter

    Det låter ju helt absurt, jag börjar tro att du ljuger lika mycket som ”Mia”. Eller också är du både gravt naiv och felunderrättad.

    Alla FAKTA, alla personbeskrivningar från människor som stött på ”Mia” – allt pekar på att hon är en riktig mytoman – så pass mycket att hon själv börjat tro på delar av sin uppdiktade historia.

    Emma har aldrig träffat tyska specialistläkare för apati, ingen har föreslagit plastikkirurgi som en lösning på familjens problem. Emma har däremot berövats rätten till sin far, och rätten till en normal barndom – av hennes mor, ingen annan. Tycker du inte att det är tragiskt, då undrar jag vad som är fel.

    GillaGilla


    • på 23 januari 2009 den 0:02 norah4you

      Verkligheten är absurd och framför allt Antonssons utsaga som har så lite med verkligheten att göra som tänkas kan.
      Ordkunskapen är som jag tidigare visat bedrövlig i flumskolans kölvatten. ‘Sann historia’ = det som förr kallades nyckelroman. Detaljer, stora eller små ändras och det är lika tokigt att gräva ner sig på ord som det är att det finns minst 100 tolkningar av Bibeln och många av de tolkningarnas företrädare tror helt och hållet att deras är den enda rätta. En nyckelroman är och förblir en dokumentärroman som skrivits som ROMAN. OM Du inte förstår det, så är det Du som får leva med Din oförmåga att förstå. Jag beklagar.

      GillaGilla


  11. på 23 januari 2009 den 0:26 Kenny Starfighter

    Men om det är en roman så gör det väl inget om romanfigurerna granskas, de har väl rent mjöl i påsen?

    Monica Antonsson har en stående inbjudan till andra att granska de uppgifter och dokument som finns angående romanfiguerernas låtsasflykt, misstolkningar av kammarrättsdokument, rena lögner om händelser som senare använts i krönikor som ”sanna” av Liza Marklund (numera måste man alltid sätta ”sanna” inom parantes när man skriver det i samma mening som Liza Marklund).

    Liza Marklunds förtroende är nog äntligen förbrukat hos allmänheten (inte en sekund för sent med tanke på alla lögner i krönikor och artiklar!), däremot kanske hon kan fortsätta att tjäna sitt levebröd på romanerna. Ja de riktiga romanerna alltså, inte de där dokumentärromanerna där hon varken skarvat, överdrivit eller ljugit…

    GillaGilla


    • på 23 januari 2009 den 0:30 norah4you

      Den som inte haft tillgång till de viktiga handlingarna, OCH DET HAR ANTONSSON INTE, kan bubbla och skvala bäst den vill!

      GillaGilla


  12. på 23 januari 2009 den 0:39 Kenny Starfighter

    Det finns inga andra viktiga handlingar. Liza Marklund har inga handlingar på vinden som hon väntar med att lägga fram (eller inte kan lägga fram). Om Mias ”asyl” gått rätt till hade vi redan haft de handlingarna på bordet. Det finns två tänkbara förklaringar till att vi inte fått se asylskälen; Antingen finns det falska handlingar där som skulle sätta dit svenska politiker, eller så har hon fått asyl på andra grunder än ”domestic violence”.

    Du förstår väl själv att ingen kan få asyl i USA efter att ha bott i Chile i fyra år utan att vara hotad på något sätt, eller bara på grund av en olycklig formulering i en kammarrättsdom som rör något helt annat än familjens (icke nödvändiga) skyddsbehov?

    Tycker du fortfarande att det är rätt att en flicka berövats sin far på falska anklagelser och dokument?

    GillaGilla


    • på 23 januari 2009 den 4:44 norah4you

      Glöm det påståendet. Amerikanska myndigheterna har sett handlingarna. Andra har gjort det. Vet Du vad grannar och andra som funnits under resans gång sett och hört? OM Du anser att en förälder, oavsett kön, som slår är en lämplig råmodell för ett barn, då säger det mer om Dig än Du önskar. Precis som Dina inlägg här.

      GillaGilla


  13. på 23 januari 2009 den 0:41 anne

    Skrev visst lite fel, Har du läst alla tusentals sidor som hon (Liza Marklund) påstår att hon har på sin vind?

    GillaGilla


    • på 23 januari 2009 den 4:40 norah4you

      NEJ, men jag VET att de amerikanska myndigheterna har gjort det. Annars hade Mia inte fått asyl.

      GillaGilla


  14. på 23 januari 2009 den 11:25 Kenny Starfighter

    Nej jag tycker inte att en förälder som slår en förälder är en lämplig förebild (eller ”råmodell” som du uttrycker det). Jag anser heller inte att en förälder som ljuger och tar av sitt barn rätten till båda sina föräldrar är en lämplig förebild.

    Men nu vill jag höra vad DU tycker. Är det rätt att en flicka berövats sin far på grund av falska anklagelser och dokument? För falska är ju anklagelserna, du och Liza har ju själva fastslagit att ”Gömda” är en roman och att man inte ska ta allt bokstavligt.

    Självklart har de amerikanska myndigheterna sett dokument, men det säger ingenting om vilka dokument de sett eller hur giltiga de är. Vem vet, kanske ”Mia” till och med fått rekommendationsbrev från någon minister med hänvisning till vad som står i romanen ”Gömda”?

    GillaGilla


    • på 23 januari 2009 den 11:28 norah4you

      Mia ljög INTE.

      GillaGilla


  15. på 24 januari 2009 den 6:35 Kari

    Du har rätt. Liza Marklund har rätt.
    Antonsson tycks vara en person som lyssnat på partiska personer och läst ett och annat inlägg i någon tidning. Hört någon säga något och skrivit en s.k bok. Hon tycks inte förmå att tänka kritiskt.Eller tycker hon misshandel är helt ok?
    Men framförallt tror jag att hon är avundsjuk och missunnsam på Liza Marklund, som är både rik, klok, berömd och vacker. Bland annat.Det får man inte vara som kvinna i Jantelagens Sverige, hmmpf!
    Kanske har Antonsson en liten ‘historia’ ihop med Osama själv, vem vet? Hon har i.a.f fallit för hans snyfthistorier, för så som han slår all skuld ifrån sej gör ALLA kvinnomisshandlare(eller barn-, mansmisshandlare eller skurkar i alla kategorier).

    Det ligger i sakens natur att tona ner eller förneka sin egen skuld. Jag har jobbat med både skurkar och deras offer, så jag känner igen det där.

    Jag tycker M.A är en ömklig figur och verkar helt osannolik i trovärdighet i mina ögon, sedan jag följt debatten.

    Men tidningarna skriver naturligtvis gladeligen om detta. De tjänar ju en ordentlig hacka för alla extranummer de säljer på den här skiten.
    Att de sen halshugger en kvinna som Liza Marklund som i åratals kämpat för kvinnors rätt och mot kvinnovåld bryr de sej inte ett dyft om.

    Halva bloggsverige tycks skriva om detta just nu. Bra. (Vi är Den Fjärde Statsmakten. Vi har inga chefer över oss och skriver inte för pengar eler berömmelse och vi får inte en spänn…;) )

    GillaGilla


    • på 24 januari 2009 den 7:14 norah4you

      Håller med om mycket. Speciellt det sista. Vi har inga chefer över oss och skriver inte för pengar eller berömmelse och vi får inte en spänn!

      GillaGilla


  16. på 24 januari 2009 den 9:03 Starkt jobbat - Du Monica Antonsson bevisar det Du förnekar! « Norah4you’s Weblog

    […] I kommentarer i media; I kommentarer i bloggar bland annat i min egen blogg https://norah4you.wordpress.com/2009/01/19/kvinnomisshandel-fragor-till-monica-antonsson/ […]

    GillaGilla


  17. på 24 januari 2009 den 12:53 ensambloggen

    Kenny Starfighter: Se där en glidning på sanninsskalan a la Antonson så att det landar i lögn: (med risk för att ngn nu har påpekat detta redan, jag har inte hunnit läsa igenom alla kommentarer)
    citat:
    ” Sedan när är det tillåtet enligt svensk lag att förtala en man som åtalats och dömts för ett brott genom att anklaga honom för att vara psykopat, massmördare och mordhotare?”

    Eeh…han blev åtalad och dömd för misshandel, och ingen har ”förtalat” honom, eftersom Liza M i ”Gömda” inte publicerade några namn och förvanskade personuppgifter för att maskera de verkliga personerna som berättelsen bygger på.

    Du argumenterar som om denna OSama är ett oskyldigt lamm enbart utsatt för oförrätter såsom förtal. Detta utgör menar jag ett exempel på hur Antonsson-anhängare argumenterar. De utgår från sina högst felaktiga premisser och hävdar att de levererar sanningen med stort S. Då blir det svårt att föra en saklig debatt. Fast jag tror knappast att det är meningen, utan det verkar vara offentliga hängningar (av Liza M och Mia E) som är målet.

    GillaGilla


  18. på 24 januari 2009 den 18:13 ensambloggaren (oinloggad)

    Tilägg:
    Dessutom så är uppsåtet inte att skada Osama, utan att berätta Mias berättelse. Sanningen är alltid subjektiv, och det olika läger i frågan skriver är självklart partsinlagor. Frågan är varför en misshandlad kvinna inte har rätt att få sin historia berättad?

    GillaGilla


    • på 24 januari 2009 den 18:17 norah4you

      Så sant som det är sagt.
      Sanningen är alltid subjektiv.

      GillaGilla


  19. på 27 januari 2009 den 1:32 Med anledning av personangrepp. « Norah4you’s Weblog

    […] Observera att den som ger sig ut för att göra ‘undersökande journalistik’ och skriva ‘Sanningen’ utan att ens ha haft tillstånd att ta del av ett stort antal handlingar, ALDRIG kan åberopa ovanstående för att källkritik och klander riktas mot denna sk. ‘Sanning’. Att påpeka att förföljandet av en människa gått över gränserna, som jag gjort i https://norah4you.wordpress.com/2009/01/24/starkt-jobbat-du-monica-antonsson-bevisar-det-du-fornekar/ är något som varje liberal, oavsett partitillhörighet har lärt sig. Att ställa ett antal frågor till den som valt att publicera en bok, oavsett vilken, är också tillåtet precis som det är tillåtet att skriva en recension och i den ställa ett antal frågor vilket jag gjorde i: https://norah4you.wordpress.com/2009/01/19/kvinnomisshandel-fragor-till-monica-antonsson/ […]

    GillaGilla



Kommentarer är stängda.

  • Sök inlägg

  • Senaste inläggen

    • Utdrag samt länk till Harkling: Gängkriminaliteten i Göteborg
    • Reblogg från Harkling: Censur på Bokmässan
    • A link to Australian Working Dog Resque
    • Telia, vakna upp det är 2016 nu!
    • Rebloggat från Harkling: Röd journalistik – mer åsikt än kunskap?
    • Utanförskap börjar i hemmet! (uppdaterad 19 Augusti 2016)
    • Utanförskap ingen ursäkt för att bränna bilar!
    • Största misstag? Aida Hadzialic (S)?????
    • Sverige var fantastiskt…. och vårt Försvar var gott.
    • Stopp och belägg. Kvinnor kan, vill och törs 2016 precis som på 70-talet
  • Senaste kommentarerna

    • norah4you om Utdrag samt länk till Harkling: Gängkriminaliteten i Göteborg
    • non-PKman om Utdrag samt länk till Harkling: Gängkriminaliteten i Göteborg
  • Mest lästa inlägg

    • Källkritik grundkurs för okunniga.
    • The real reason for flooding in Somerset Levels? Not global warming - river management
  • Kategorier

  • Sidor

    • About
      • Aktuell debatt
        • Aktuell debatt 2014
        • Aktuell debatt t.o.m. 2013
        • Barn, föräldrar och samhället
          • Curlingföräldrar
          • V70-föräldrar
        • Eftervalsdebatt Val 2014
        • Finansstupet
        • Göteborgsröran
        • Klimathotet
          • Geologi
          • Några fakta o källor CO2-troende glömt
          • When the fox counts the chickens….
        • Mellanöster
        • Miljöfrågan
          • FAKTA SOM ALLA BÖR KÄNNA TILL
            • FACTS FOR EVERYONE TO BE AWARE OF, even those who believe in the CO-2 threat
          • Rent vatten
            • Verkligt problem – Rent Vatten
          • Stormen Sandy
        • Miljöfrågan – Rent vatten
          • Arktis historia
          • Fakta om jorden
          • True history of Greenpeace
        • Val 2014 Sverige
        • Yttrandefriheten
          • Fri- och Rättigheter BEGRÄNSNINGAR
          • When God gives love
    • Asylrätt enligt FN:s Mänskliga Rättigheter
    • Historia
      • Grönland
      • Teodrik/Theoderic den store
      • Vreta Klosters kungahistoria
    • Rebloggarticles from Genetiker inkl. personal comments
    • Studier, tips med mera (uppdaterad jan 2015)
      • Samhällskunskap
      • Studietekniska tips m.m.
        • Kurslitteratur och tilläggslitteratur
        • Matematikex. från 1 klass Realskolan
    • Theories of Science
      • Begreppsteori
      • Källkritik, källanalys sammanhang
      • Källkritisk analys – Sanning och konsekvens
      • Värdegrundteorier
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 256 andra, prenumerera du med.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

WPThemes.


Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.
Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
  • Följ Följer
    • Norah4you's Weblog
    • Gör sällskap med 95 andra följare
    • Har du redan ett WordPress.com-konto? Logga in nu.
    • Norah4you's Weblog
    • Anpassa
    • Följ Följer
    • Registrera
    • Logga in
    • Kopiera kortlänk
    • Rapportera detta innehåll
    • Visa inlägg i läsare
    • Hantera prenumerationer
    • Minimera detta fält
%d bloggare gillar detta: